geschiedenins

In 1932 werd in de St. Martinusparochie van Stein, in navolging van vele andere plaatsen, besloten een verkennerij op te richten. Dit idee was afkomstig van kapelaan Winter.

Stichting

move

Stichting Scouting Stein

Huisreglement

Elke-Belofte-zal-Nutteloos-zijn-Wanneer-het-Niet-kan-worden-Voldaan-Easy-Branches

Door in te schrijven bij Scouting Stein ben je automatisch ingeschreven bij Scouting Nederland. Zij hanteren een huisreglement waarmee je akkoord moet gaan om lid te worden.

Gedragscode Scouting

referenties

Scouting Nederland vindt een veilige fysieke en sociale omgeving voor haar jeugdleden en vrijwilligers belangrijk.

EHBO

ehbo (2) 2

EHBO is verweven in de spelvisie van Scouting Nederland. Dit zie je bijvoorbeeld terug in het spel van Scouting.

Vragen?

who, what, where, when, why, how questions - uncertrainty, brainstorming or decision making concept, colorful crumpled sticky notes on cork bulletin board

Op ScoutingStein.nl vind je alle informatie die je nodig hebt als jeugdlid of vrijwilliger van Scouting. Toch kan het zijn dat je nog ergens een vraag over hebt.

Insignes & Scoutfit

img_02331

De scoutfit (uniform) laat zien dat je bij scouting hoort. De kleur geeft aan bij welke speltak je zit en neemt de ongelijkheid tussen de leden onderling weg.

Formulieren

white-papers

Zoek je een formulier, hier vind u veel gebruikte formulieren.

Jantje Beton

logo_jantje_beton

Vrij buitenspelen en bewegen is essentieel is voor een gezonde ontwikkeling van kinderen. Juist in een tijd waarin 80 procent van de kinderen onvoldoende beweegt!