Rabobank Clubkas Campagne

Geplaatst op 8 maart 2015 in Scouting
Rabobank Clubkas Campagne

Een van de manieren van coöperatief dividend van Rabobank Westelijke Mijnstreek is de Rabobank Clubkas Campagne. De basisgedachte van de campagne is dat leden van Rabobank Westelijke Mijnstreek inspraak krijgen op de verdeling van een gedeelte van de winst van de bank. Deze winst vloeit zo terug naar het lokale verenigingsleven. Leden van Rabobank Westelijke Mijnstreek kunnen hun stem uitbrengen op de vereniging(en) of stichting(en) die zij een warm hart toedragen. Deze stemmen zijn geld waard. Hoe meer stemmen er op een vereniging of stichting uitgebracht worden, des te meer geld krijgt deze vereniging of stichting.

Rabobank Clubkas Campagne 2015

Het aantal stemmers is sinds het begin van de RCC elk jaar fors toegenomen. In 2014 zijn er 46.000 stemmen uitgebracht. Omdat de RCC steeds bekender wordt, verwachten we ook dit jaar een toename van het aantal stemmen. In 2015 versoepelen we de voorwaarden voor deelname van stichtingen met een recreatief karakter. Zouden wij niets veranderen, dan leiden meer deelnemers en meer stemmers ertoe dat het te ‘verdienen’ bedrag per deelnemer kleiner wordt. Dat willen we niet. Voorgaande jaren verdeelden we € 150.000 over het totale aantal uitgebrachte stemmen. Een stem was daardoor elk jaar een ander bedrag waard. In 2015 kiezen we ervoor het uit te keren bedrag per stem vast te zetten op € 3,80. De waarde per stem is dus niet meer afhankelijk van het totaal aantal uitgebrachte stemmen. Uitgaande van een minimaal gelijk blijvend aantal stemmen van 46.000 stuks betekent dit een totale uitkering van minimaal € 175.000. Daarmee komt het ‘risico’ van een forse toename van het aantal stemmen en/of deelnemers bij de bank te liggen.

Deelnemende clubs

In februari 2015 ontvangen alle clubs die in aanmerking komen voor de Rabobank Clubkas Campagne een uitnodiging om zich in te schrijven.

Stemmen

Rabobank Westelijke Mijnstreek is een coöperatie met leden. Onze klanten die op 1 januari 2015 lid zijn bij onze bank, kunnen hun stem uitbrengen voor de Rabobank Clubkas Campagne voor 2015. Bent u nog geen lid? Vraag hier het lidmaatschap aan bij Rabobank Westelijke Mijnstreek. Als u nu lid wordt van Rabobank Westelijke Mijnstreek dan mag u in 2016 meestemmen bij de Rabobank Clubkas Campagne. Onze leden ontvangen vlak voor de stemperiode een bericht met een unieke persoonlijke code waarmee zij kunnen gaan stemmen. De stemperiode loopt van 8 tot en met 21 april 2015.

Rabobank clubkas1

1 reactie