Avontuur, waterpret en leren tijdens de zomervakantie bij Scouting!

Geplaatst op 1 maart 2015 in Scouting

De Telegraaf meldde gisteren al dat mensen weinig energie krijgen van drie weken plat liggen op een zonnebedje en niets doen. Uit onderzoek is gebleken dat juist bijzondere activiteiten en ervaringen op reis zorgen voor een langdurig vakantie-effect.

Vandaag meldt het AD drie trends voor een succesvolle kindervakantie: avontuur, iets leren tijdens de vakantie en waterpret. Dit alles zit in een zomerkamp van Scouting. Tijdens deze kampen brengen scouts van jong tot oud alles wat ze het hele jaar spelenderwijs geleerd hebben in de praktijk. Zo krijgen de scouts de kans zich persoonlijk te ontwikkelen. De (internationale) kampen worden georganiseerd door honderden enthousiaste vrijwilligers en soms zelfs door de scouts zelf.

Gave activiteiten

In de wekelijkse opkomsten doen scouts allerlei vaardigheden op die ze tijdens het zomerkamp goed kunnen gebruiken. Ze zetten hun eigen tent op en bouwen hun eigen tafel. Ze zorgen voor elkaar. Het zomerkamp is dan ook dé test van het jaar voor de scouts. Ze zijn deze week zonder ouders op pad en zijn op elkaar aangewezen. Het komt dus ook aan op hun sociale vaardigheden. Daarnaast doen ze uitdagende activiteiten, zoals klimmen, vlotten bouwen en zelf koken op houtvuur. Al met al leren scouts dus enorm veel van dit zomerkamp.

Tagged: ,

0 reacties