Scouting Stein nieuws

Geplaatst op 29 mei 2015 in Explorers
Intercamp 2015: Polen, Nysa

Intercamp 2015 door Iris Ensing

Donderdagavond 21 mei 2015 om 18:15 was het dan zo ver, tijd om samen met Scouting Lindenheuvel te verzamelen op het HK.  Na alle afscheidskusjes en knuffels konden we rond 19:00 dan eindelijk vertrekken naar Polen, met als eerste stop Frankfurt. In Frankfurt aangekomen, en na de eerste Mc Donalds van het weekend kregen we onze nieuwe buschauffeur en vertrokken we weer verder. Na een aantal andere stops en weinig (maar toch een paar) uurtjes slaap, kwamen we ongeveer om 09:00 aan op het kampterrein. We hadden een klein uurtje om alles uit te laden, de tenten op te zetten en dan verder te rijden naar Auschwitz. We zijn naar Auschwitz I en Auschwitz II  (ook wel Birkenau) geweest. Het was allemaal heel indrukwekkend en zelf Scouting Stein werd er stil van.

Na Auschwitz gingen we weer op weg naar het kampterrein. Daar aangekomen hebben we eten, de tenten verder klaargemaakt en kon iedereen verder zijn eigen gang gaan. Sommige gingen nog gezellig bij andere scouting groepen zitten, maar de meeste waren moe en zijn meteen naar bed gegaan. De volgende ochtend was de officiële opening van het weekend. Dave en ik hadden daarbij de eer om elk een vlag te mogen hijsen. Na het ontbijt konden we beginnen aan de hike. De bedoeling van deze hike was dat je zelf ging lopen naar de spellen op de kaart, je mocht zelf kiezen waar je naartoe ging en dus ook hoelang je onderweg wilde zijn. Als je maar van elke kleur twee spellen had gedaan. Na de hike, Mc Donalds en het avondeten stond er eigenlijk niks meer op het programma en zijn we weer in groepjes opgesplitst om weer om 1uur netjes in de tenten te liggen.

De ochtend erna, dag 3 in Polen. Het programma was om in tweetallen twee andere tweetallen te zoeken en daarmee een groepje te vormen en de spelletjes op het kampterrein te doen. Er waren heel veel verschillende dingen te doen, je kon simpelweg een shirt laten bedrukken met het logo van dit jaar, een kaartje sturen naar iemand anders op het terrein, boogschieten, brood maken en een soort van speurtocht door de ruïne op het kampterrein maken. Als avondeten was er het `food festival` wat inhoud dat elke scouting niet alleen eten voor zichzelf maakt, maar ook voor de andere groepen en dat iedereen dan overal langs kan gaan. Onze zelfgemaakte appelmoes viel heel goed in de smaak en natuurlijk ook door de appelmuski man (Alex) zelf die ervoor zorgden dat de appelmoes in no-time verdwenen was. En daarna was alweer de laatste avond aangebroken… Voor elk subcamp was er een eigen kampvuur, en was er een eigen avondprogramma. Iedereen had een armbandje en dan moest je iemand met een armbandje van dezelfde kleur, een andere nationaliteit en dezelfde leeftijd zoeken om daarmee te gaan speed daten. Ook werden er liedjes gezongen en spelletjes gespeeld. Na het avondprogramma hadden we afgesproken om met Scouting Stein en een paar mensen van een andere scoutinggroep verstoppertje te gaan spelen in de Ruïne. Net als de voorafgaande avonden lagen we om 1uur weer allemaal in bed.

De laatste ochtend, de dag van vertrek en dus ook de dag van de officiële sluiting. Dit keer mocht ook Jules meehelpen, en de vlag laten zakken. Helaas ging het voor Kiki toch niet door. Na de sluiting en het ontbijt was het om 10:00 toch echt de tijd om te vertrekken naar Stein. Onze trouwe buschauffeur Evert was er weer om ons tot aan Frankfurt te brengen. Daar aangekomen hebben we Evert bedankt met een hard applaus en een groepsknuffel. En konden we beginnen aan de laatste uurtjes. Rond 01:00 kwamen we aan op het gebouw waar de ouders op ons stonden te wachten met `welkom thuis´. En dat was dan ook meteen het einde van dit superleuke weekend met een superleuke groep in Polen!

“de appelmuski man (Alex)”

Fotoalbum:

Impressie: