Bevers

De kinderen van 5 tot en met 7 jaar worden bij Scouting ‘Bevers’ genoemd. Bij de Bevers ligt de nadruk op het spelen in de natuur.

Kabouters

De meisjes van 7 tot en met 11 jaar van Scouting Stein spelen samen bij de Kabouters. Ze beleven iedere week leuke avonturen en de spannendste dingen.

Welpen

De jongens van 7 tot en met 11 jaar spelen in de jungle van Scouting Stein. Ze beleven iedere week leuke avonturen en de spannendste dingen.

Gidsen

Gidsen zijn meisjes in de leeftijd van 11 tot 15 jaar, waar de mogelijkheden rondom Scouting oneindig zijn.

Verkenners

Verkenners zijn jongens van 11 tot 15 jaar, die in groepjes (patrouilles) hun spel spelen. Het spel wordt steeds spectaculairder.

Explorers

Rowans en Sherpa’s zijn jongens en meisjes van 15 tot 18 jaar en zij zijn in de leeftijd dat ze zelf hun programma verzinnen en uitwerken, natuurlijk onder begeleiding.

Pivo’s

De pivo’s zijn in de leeftijd van 18 tot 23 jaar. Ondanks het feit, dat men op 18 jaar volwassen wordt, vallen de pivo’s in de groep nog onder de jeugdleden.

+Scouts Junior

De +Scouts Junior zijn in de leeftijd van 23 tot 40 jaar. Deze club van “oud-gedienden”, stafleden en liefhebbers van Scouting boven de 23 jaar is enkele jaren geleden opgericht.

+Scouts Senior

De +Scouts Senior zijn in de leeftijd van 40 tot 109 jaar. Deze club van “oud-gedienden”, stafleden en liefhebbers van Scouting boven de 40 jaar is enkele jaren geleden opgericht.